Maailma suurima luksusautode tootja BMW müügitulemused jäid jaanuaris rivaalidele Audile ja Mercedes-Benzile alla.

- BMW-l tuleb konkurentidega sammu pidamiseks kurja vaeva näha.
- Foto: epa
Üleilmselt suuruselt teisel kohal olev Audi napsas müügitulemustelt esikoha esmakordselt alates mullu juunist. Jaanuaris kerkis Volkswageni Audi müük 10%, 137 700 sõidukile. Daimleri Mercedese müük põrutas 14% ülesmäge, mil rahaks tehti 125 865 uut sõidukit.
Sellega läks suuruselt kolmas luksusautode tootja müügitulemustelt jaanuaris 124 561 autot müünud ja 6,3% müüki kasvatanud BMWst mööda esmakordselt alates 2010. aasta septembrist.
„See paistab võrreldes Mercedese ja Audiga märkimisväärne kasvu langus,“ nentis Frankfurdis asuva Bankhaus Metzleri analüütik Juergen Pieper Bloombergi uudistekanalile antud intervjuus BMW tulemusi kommenteerides. „Ma arvan, et see järgmistel kuudel jätkub.“
Nõnda seisab alates 2005. aastast maailma suurima luksusautode valmistaja krooni kandnud BMW silmitsi ühe suureneva konkurentsiga, sest nii Audi kui Mercedes on lubanud tiitli üle võtta 2020. aastaks.
Audi plaanib uutesse mudelitesse ja tootmise laiendamisse järgmise viie aastaga investeerida 24 miljardit eurot.
BMW-le on murelapseks ka Hiina turg, kus müük kasvas 7,9%, võrreldes Audi ja Mercedese pea 15% kasvunumbritega.
Sellegipoolest sihib Saksa autotootja tarnetes viiendat järjestikust rekordaastat. Eile saadetud pressiteates märkis ettevõtte müügijuht Ian Robertson, et tänavu tullakse välja mitme põneva mudeliga. „Meie eesmärgiks on edasine kasv 2015. aastal, hoolimata väljakutsetest mõnedel turgudel.“
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!